Benvinguts a la nostra escola!

 

“Molta gent petita, en llocs petits, fent petites coses, poden canviar el món"

 

 

Informació de l’escola
— • —

 

  PROJECTE EDUCATIU 

X

Som una llar d’infants autoritzada pel Departament d’Educació. El nostre centre aposta per la qualitat educativa, pensant i planificant la nostra tasca per tal d’atendre les necessitats de nens i nenes de 0 a 3 anys.

Els anys d’experiència en el món educatiu avalen els nostres serveis tant a nivell pedagògic, com a nivell assistencial. Serveis que són realitzats amb gran professionalitat, tractant d’afavorir en tot moment el desenvolupament del nen i la comunicació amb els pares.

Estimulem el desenvolupament de tot el potencial dels nostres alumnes i actualitzem contínuament la nostra metodologia adaptant-la a cada grup i a cada nen en concret, procurant un entorn agradable, lúdic i familiar.

Som conscients de la gran importància que té aquesta etapa. És per això, que pretenem desenvolupar el nostre treball amb total dedicació, professionalisme i serietat. Alhora, procurem realitzar la nostra tasca en equip, en la que tots hi formem part: Direcció, Professorat i Família.

Ideari del centre
La nostra línia metodològica es una línia activa, creativa, participativa i vivencial. On ens basem en diferents mètodes pedagògics com:

MONTESSORI:   on els mestres preparem l’activitat, la presentem i deixem que l’alumne manipuli i jugui segons el seu propi interès fomentant la motivació i l’autonomia del nen/a.
WALDORF:   es basa en el joc lliure i simbòlic i nosaltres ho treballem dins de les aules o al pati.
REGGIO EMILIA:   treballa per projectes i organitza l’aula en racons de jocs per tal que el nen pugui triar on i amb què vol jugar. Nosaltres treballem un projecte per trimestre.
PIKLER:   es basa en el moviment per aconsegui autonomia i desenvolupament motriu. Sobretot és un mètode molt utilitzat en l’etapa de nadons que encara no caminen. Nosaltres fem psicomotricitat des de nadons fins a 3 anys.

Creiem que la primera eina educativa es la comunicació afectiva educadora-nen: sentir-se i ser estimat. A partir d’aquí s’inicia el treball d’estimulació amb els mètodes i mitjans per avançar en els diferents camins educacionals.

Un dels nostres objectius és ajudar al nen/a a passar de la dependència a la seva pròpia autonomia. Tenim en consideració l’alimentació adequada, el descans i la higiene.

Pretenem que els infants s’estimulin i es desenvolupin en els aspectes motriu, sensorial, verbal, musical, cognitiu, social i personal. Viure el coneixement de la nostra llengua, la cultura del lloc on vivim, els seus costums i la seva manera de ser.

 

  INSTAL·LACIONS 

X

Aules molt espaioses amb llum natural i totes donen al pati de 400m2 molt assolellat, amb jardí. L’estructura del centre fa que la llum sigui un factor fonamental.

El terra de les aules és de parquet que juntament amb una alegre decoració ofereixen un ambient càlid i acollidor.

El jardí disposa d’una zona específica, delimitada, per als més petits de la llar, on se’ls permet interaccionar amb la resta d’infants sense córrer cap risc.

 

  SERVEIS I CALENDARI 

X

OBRIM L’ESCOLA TOT L’ANY   •   ACCEPTEM TIQUETS GUARDERIA

Horari
De 8.30h a 17h de setembre a agost
Acollida matí: de 07.30h a 08.30h i tardes: de 17h a 18h

CALENDARI DE L’ESCOLA →

Cuina pròpia
Un altre tret que ens diferència d’altres centres és que al Jardinet hi ha cuina pròpia i tenim l’autorització de sanitat que ens acredita com a menjador col·lectiu. Diàriament la nostra cuinera prepara menús adequats a les diferents edats, amb la garantia de la seguretat alimentària dels aliments que se serveixen i tenint en compte les possibles adaptacions dels menús en els nens i nenes amb necessitats especials.
El nostre projecte mengem sa per fer-nos grans, neix com a resposta de la nostra inquietud per treballar i millorar aquests hàbits amb els infants ja des de ben petits. En definitiva el nostre objectiu és que el nen aprengui a menjar bé gaudint d’una dieta sana i natural.

Casal d’estiu
Tot i que el departament d’educació ens marca el calendari escolar i els horaris lectius, el Jardinet ofereix una ampliació d’aquests mínims amb un servei d’esplai per aquelles famílies que ho necessitin. Siguin de l’escola, amics o famílies.

 

  ACTIVITATS 

X

Programem i duem a terme diferents activitats entenent que el joc és una de les primeres eines d’aprenentatge i fomentant el descobriment d’un mateix i del seu entorn. Disposem d’un servei d’assessorament fisioterapèutic. La fisioterapeuta del centre col·labora periòdicament amb les educadores i les mestres així com amb les famílies que ho necessitin.

Psicomotricitat
La psicomotricitat potencia el desenvolupament dels infants mitjançant activitats bàsicament corporals que es van resolent gràcies a respostes motrius i psicològiques. D’aquesta manera, l’infant va elaborant la imatge d’ell mateix i el seu esquema corporal, molt important pel seu desenvolupament motriu.

Música
La música en aquestes edats és molt rellevant, així doncs potencia l’audició, la memòria auditiva, l’atenció. Té un paral·lelisme amb el llenguatge. La música activa totes les intel·ligències: la lògica, la numèrica, l’emocional, la verbal o lingüística i l’abstracta. És important desenvolupar la capacitat de l’experiència musical abans dels 6 anys.

Anglès
Iniciació al coneixement d’aquesta llengua amb mestres especialitzades a partir de P0. Treballem la llengua anglesa de manera divertida, mitjançant cançons, balls, etc. D’aquesta manera l’infant a poc a poc va familiaritzant-se amb el llenguatge i el va integrant en el seu dia a dia.

Sortides i visites
Sortim de l’escola per complementar i treballar de manera més vivencial els aprenentatges de l’aula.

Celebració de festes populars
Treballem les tradicions i les festes populars per donar a conèixer la cultura en la qual convivim (Castanyada, Nadal, Carnestoltes, Sant Jordi...).

TIC
Disposem de pissarres digitals a l’aula per poder fer jocs d’aprenetatge interectius amb els alumnes on gaudeixen molt.

 

  L’EQUIP DE L’ESCOLA 

X

Som un equip format per mestres, educadores, una cuinera, personal de neteja i direcció.
El nostre és un equip dinàmic, amb ganes d’aprendre i estimar els infants. Estem en constant formació, rebem cursos per reciclar-nos i per millorar en les nostres activitats diàries a l’aula.